Sokáig nem mertem elmenni az edzőterembe. Attól féltem, ciki lesz, hogy nem tudom helyesen használni a gépeket, vagy hogy nem tökéletes a testem. (Később rájöttem, hogy ez hülyeség, hiszen ha az lenne, miért mennék el egyáltalán edzeni?!) Arra is rájöttem, hogy tökéletes test és tökéletes ember nem létezik, mindenki elégedetlen valamelyik részével… Még azok is, akik első ránézésre teljesen tökéletesnek tűnnek. Azonban nagyon sok idő kellett ahhoz, hogy ezeket elfogadjam és legyőzzem a félelmemet. Amikor először mentem edzeni, nagyon aggódtam. Alig mertem bármit is csinálni. Szerencsére ezt észrevette néhány kedves ember, akikkel azóta nagyon jó barátságot kötöttünk. Odajöttek hozzám beszélgetni és segíteni. Ezzel kitűnően oldották a bennem lévő feszültséget, és lassanként egyre bátrabb lettem. A gépek használatát gyorsan elsajátítottam, és ma már mindennapos tevékenységem a mozgás. Nagyon hálás vagyok nekik, hogy segítettek a félelmem leküzdésében. Azóta én is szeretnék minél több kezdő edzőterem-látogatót támogatni, és próbálok beszélgetésbe elegyedni velük.
Ebből gyakran a legkülönfélébb és legérdekesebb csevegések keletkeznek, mint például a legutóbb, amikor nem más volt a téma, mint a villanyautók. Beszélgetőtársam elmondta, hogy olvasott egy cikket a flottakezeles.hu weboldal blogján, villanyautók témában. A cikk címe “Mikor köszönt be a villanyautók kora Magyarországon?” volt. Arról szólt, hogy mi szükséges ahhoz, hogy nagyobb teret kapjanak a villanyautók hazánkban, és mikor várható ezeknek a feltételeknek a teljesülése. Az elektromos autók elterjedéséhez szükséges legfontosabb feltételek az autók árának csökkenése, a töltőhálózat növekedése, és az állami támogatás megléte. A cikk szerint problémát okozhat, hogy az elektromos töltőállomások esetleg fizetőssé válnak. Azonban várhatóan több töltő lesz a jövőben Magyarországon. Magának az autónak is sok fejlődésen kell még átmennie. Egyenlőre még a “ritka és drága” fázisban van, valamint az is gondot jelent, hogy a feltöltése minimum 30 percet igényel. Ez pedig az úgynevezett villámtöltés, a hagyományos töltés ennél jóval hosszabb időbe kerül. Abban mindenesetre biztosak lehetünk, hogy van igény hazánkban a villanyautók használatára: ez abból látható, hogy már a győri Audi gyárban is készítenek ilyen járműveket. A blog, amelyről ez a cikk származik, egyébként egy autókölcsönzéssel, céges autókkal, lízinggel és tartós bérlettel foglalkozó honlap. Sok lényeges információt megtudhatunk itt, ha cégünk részére autót szeretnénk igényelni. A hitel és a lízing hasonló módon működik, ám vannak azért közöttünk különbségek. Ilyen például az, hogy a hitel esetében a gépjármű tulajdonjoga már a szerződés pillanatában a vevő nevére kerül. Ezzel szemben ha a lízinget választjuk, a tulajdonjog csupán az utolsó részlet befizetése után lesz a miénk. Ezek mellett választható még tartós bérlet is, amely tulajdonképpen az operatív lízinggel egyezik meg. Ennek során a befizetett összegek havonta ugyan kisebbek, mint a hitel vagy a lízing folyamán, azonban összességben drágább lehet. A tartós bérletnek az az előnye, hogy ennek során maradványértéket állapítanak meg. Ez egy olyan összeg, amelyért a bérlet lejárata után a tulajdonos értékesítheti az autót, ebből kifolyólag ezt az értéket a bérlőnek nem kell kifizetnie. Ha már említettem az operatív lízinget, a honlapon kitűnően ismertetik a lízing többi típusát is. Ezek a nyílt végű és a zárt végű lízing. Az előbbinek az a lényege, hogy a szerződés megkötésének pillanatában nincs eldöntve, hogy a jármű végül kié lesz. Ezzel ellentétben a másik esetében pedig a kocsi a futamidő lejártával az ügyfél tulajdonába kerül. Ezekhez hasonló hasznos tudnivalókat, érdekes cikkeket, és cégautóval kapcsolatos szolgáltatásokat érhetünk el a flottakezeles.hu felületén.